In de meeste gevallen komt dit doordat je een eigen (externe) mailserver gebruikt. Bij het toevoegen van een webhosting pakket wordt standaard e-mail geconfigureerd in de mailserver (voor shared webhosting, maar ook als je een eigen server of VPS hebt). Soms gebruik je echter een andere mailserver voor het domein. Dat de e-mail bij ons ook is geconfigureerd is meestal geen probleem, tenzij de e-mail “langs” onze mailserver komt. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je een formulier op je website hebt die e-mail verstuurt naar een e-mailadres op dit domein.
Wat er dan gebeurt is dat onze mailserver de e-mail ontvangt, en in plaats van deze aflevert bij de echte (externe) mailserver, hij de e-mail lokaal probeert af te leveren. Dit zal niet lukken, en de e-mail wordt dan gebounced (maar die bounce komt helaas ook niet aan waardoor de e-mail dus “verdwijnt”).
De oplossing is om via het Customer Care Center de mailaflevering uit te schakelen bij ons. Dit kan via E-mail instellingen->Email Aflevering Hoofd Schakelaar. Je domein wordt dan verwijderd uit onze mailserver zodat de e-mail bij je eigen mailserver aan komt.