Dit artikel is bedoeld voor gebruikers die met de volgende situatie zitten:
Je hebt een POP3 Mailbox waar je e-mail in binnenkomt, bijvoorbeeld info@voorbeelddomein.nl. Je wilt e-mail die aan dit e-mailadres gestuurd wordt echter ook doorsturen aan een ander e-mailadres, bijvoorbeeld example@gmail.com.
Een POP3 Mailbox kun je niet laten doorsturen. Er is echter wel een manier om hier omheen te werken. Daarvoor kun je de volgende oplossing gebruiken:
- Log in in het Customer Care Center en ga naar E-mailinstellingen;
- Verwijder het e-mailadres info@voorbeelddomein.nl (let wel op dat je daarna niet meer bij je e-mail kunt die daarin staat, dus sla daar eerst een kopie van op indien nodig);
- Maak een e-mailbox aan genaamd info-inbox@voorbeelddomein.nl, en configureer deze eventueel in je e-mailprogramma als je dat gebruikt;
- Maak een Doorstuurgroep aan voor het e-mailadres info@voorbeelddomein.nl die verwijst naar info-inbox@voorbeelddomein.nl en example@gmail.com.
Opmerking: bij de instellingen van je e-mailprogramma, of in webmail dien je dan wel in te stellen dat het afzender adres info@exampledomain.nl is, en niet info-inbox@exampledomain.nl